KU blasts Business Daily Over ‘Misleading’ Article on Research Hospital

KU Referral hospital Job opportunities

Kenyatta University Vice Chanvellor has blasted Business Daily for an article published today by the media house misrepresenting and falsifying his remarksafter he appeard before the parliamentary commitee of Impementation of the house resolutions to answer questions about Kenyatta University Hospital.

“Kenyatta University has expressed its displeasure at a presidential order that turned its hospital into a State Corporation. Vice- Chancellor Paul Wainaina said the university cannot attain its original intention of establishing and owning a teaching and referral hospital after the ministry of Health “snatched” its facility,” read the intoduction part of the article by Business Daily.

The University in a statement has set the record straight saying that vice chancellor has never expressed displeasure with the executve order that turend the hospital into a state corporation. That the coverage the VC at the Parliamentary Committee by Business Daily, was  at variance with how other media houses covered the same event and largedly contradicted aspects of the story.

“Our attention has been drawn to a story appearing on Business Daily November 13th, 2019 page two, with the headline ‘KU faults Uhuru order on hospital status change.’ The headline and the content of the story are totally false and misleading. At no time has KU ever questioned or opposed the Executive order by His ExcellencyPresident Uhuru, and has worked strenuously with the Ministry of Health to implement the order.

“The position of the University Council and Management Board on the matter remains the same and has never changed. Kenyatta University welcomed the Executive order published January 25th 2019and found that it could work within it to meet the original goals of the facility as a teaching and referral facility. Since the order was issued, KU handed the keys to the facility and has fully supported the Ministry of Health during the transition period,” read part of the statement.

Accrding to the university, the quotes included in the story and attributed to Vice-Chancellor were a mere the creation and imagination of writer Edwin Mutai, making the article misleading and grossly errenous. KU now wants Business Daily to apologize and retract the story immediately to avoid misrepresentation and falsehood created by the article.

Previous articleOgilvy Africa names Vikas Mehta it’s new CEO
Next articleKCB Lends More on MPESA platform, Reports Ksh19.2 Billion Profit After Tax
Inzillia is an avid reader and researcher on matters finance, business, government affairs, culture, and human interest stories. Poetry too. Email: inzillia@urbwise.com